onsdag 2 januari 2008

Därför

Jag måste glömma honom. För att han ljuger för att skydda sig själv. För att han dricker för mycket för ofta. För att han slår sig och säger rasistiska saker och kissar på sig och är otrogen när han är för full. För att han inte bryr sig om sin hälsa och förstör sin kropp med skräpmat, skräpsprit och skräpcigaretter. För att han hatar sig själv. För att han har skulder på över hundratusen. För att han ursäktar allt han gör med att han jobbar så mycket.

Han ger mig julklappar, han sitter i min soffa och gråter och säger att han älskar mig, att han är kär i mig, inte i henne. Sedan tar han hem henne till sin mamma på juldagen och åker iväg med henne på semester över nyår. Och det får jag reda på av andra.

Det låter ju hur lätt som helst, glöm idioten. Så varför är det inte det?

Inga kommentarer: