lördag 12 januari 2008

Lördagmorgon

Jag har bara några sidor kvar i A million little pieces, när jag åkte hem på 4:an igår efter tv-kväll i Vasastan slutade jag läsa innan jag var framme eftersom jag inte ville sitta och bli störd av fulla människor när jag avslutade boken, det hade känts så ovärdigt. La alltså duktigt ner boken i väskan. Väl hemma, iordninggjord och i sängen visade jag mig dock vara för TRÖTT för att läsa klart den. Jaha. Satte klockan på halv nio.

Vaknade, snoozade, låg och funderade en timme på han som fortfarande står skriven här (drömde att han kom hem och sa att han ville försöka igen. Och jag visste inte hur jag skulle säga att jag inte ville), nu uppe och irriterar mig på att min tv ger ett så fint ljus i lägenheten när den är på att jag måste sätta på den och att det där är Nyhetsmorgon och att de där ber folk skicka in foton på... rondeller. Herregud.

Frågan är om jag ska korva ihop mig i soffan med en filt och läsa klart boken direkt, eller om jag ska tvinga mig själv att städa och diska först. Hm, alla dessa val.

Inga kommentarer: