onsdag 23 maj 2007

Ofukus schmokus

Min hjärna kanske är ett zoo. Apor som hoppar runt och klänger, myror som kryper överallt, norhörningar som buffar lite här och där. Nånting är det där inne som får mig att ABSOLUT INTE KUNNA FOKUSERA.

Eller så är det för att solen skiner kanske.

Eller så är det för att jag sov dåligt och drömde knasdrömmar om att kryssa till Kuba, och att jag hade glömt passet och allt annat hemma men hann ändå, och att jag träffade Jeanette och Jesper på båten och Jesper hade världens fulaste och roligaste rosa plastglasögon med små antenner på och att mitt ex satt mittemot mig och F tillsammans med sin nya tjej och när hon gick såg jag att han grät och att vi till slut bara kom fram till USA och gick omkring på grusvägar med amerikanska män i rutiga skjortor.

Kanske därför.

Inga kommentarer: