tisdag 1 maj 2007

Sahara Hotnights nya



Lyssnar på Sahara Hotnights nya inför kvällens spelning. Gubbrock och pop, Björn Yttling verkar som vanligt ha lyckats ge musiken en lagom stor och varierande garderob av outfits (gör inte den mannen något annat än jobbar?).

Tar en tur längs Memory Lane, köpte första skivan när jag just hade flyttat till Lund, i den vevan jag träffade N. Såg dem på Blekingska, kommer ihåg att jag fotade, men minns inte om det blev något. Kommer ihåg att jag tyckte att trummisen spelade snyggast i hela världen. Kommer ihåg att jag gav skivan till Kalifornien-Stephen i min korridor när han ville lyssna på svensk musik, och att han sa att han hade trott att de var från England. Vad är det, 8 år sedan?

Blir lite sorgsen av att lyssna på skivan - What if leaving is a loving thing, man vet ju att det ligger ett uppbrott bakom, och såklart läser jag in min egen situation i varenda textrad. Häll i mig lite vin så kommer jag säkert att börja lipa lagom till sista låten ikväll.

Inga kommentarer: