fredag 19 oktober 2007

Första dagen utan kompisen

Jaha, nu blev det ju inte riktigt som jag hade tänkt det. Tog den sista kapseln igår, men innan dess, i tisdags morse, började magen bubbla och illamåendet var så påtagligt att jag stannade hemma från jobbet. Dagen spenderades mest sovandes i sängen, med mer eller mindre akuta utflykter till toaletten. Sedan dess har jag gått upp varje morgon med ansatsen att gå till jobbet, men magontet, illamåendet, tröttheten har gjort att jag inte har kommit så långt. Antog att det var någon form av magsjuka som skulle gå över av sig själv förr eller senare, helst förr. Så idag, den fjärde dagen, ledsnade jag och ringde sjukvårdsupplysningen. Som sa att det där låter ju inte alls som magsjuka utan som magkatarr. Och jag fick nummer till en och två vårdcentraler, och rådet att vända mig till akuten om jag inte fick tid hos dem, att jag INTE skulle vänta till efter helgen. Nähä. Lite skärrad ringde jag vårdcentralen, och fick tid hos en läkare kl 10. Väl där fick jag ett recept på typ losec (fast den billigare varianten), "steg två", eftersom det är såpass långt gånget. Jaha, jaså.

Så första dagen utan gamla kompisen hamnade ju lite i skymundan av den här nya kompisen. För såklart är biverkningarna av den senare ungefär samma som utsättningssymptomen hos den förra. Och att jag känner mig allmänt trött och seg och virrig kan ju ha att göra med att jag inte har fått i mig så himla mycket näring senaste dagarna.

Och den där detoxen jag hade tänkt kombinera med hej då:et till gamla kompisen känns ju inte så värd när man trycker i sig annan skit samtidigt.

Stress alltså. I magen.

Inga kommentarer: