måndag 16 april 2007

Gammalt gott och äckligt nytt (fast gammalt ändå på sätt och vis)


Till vänster: en yoghurt som inhandlades för att göda hungriga kulturarbetare, men som blev ratad och ståendes i F:s bil natten och dagen därpå. Det var dock kallt den där dagen, så vi förbarmade oss över den och sedan dess har den stått i vår kyl. Eftersom bäst före-datum säger 070406 (10 dagar sedan) bestämde jag mig idag för att slänga den, men tänkte att jag skulle öppna den och hälla ut den först. Möts då av en helt kurant yoghurt, fast och fin. Luktar lite på den. Mmm, helt okej. Smakar lite. Gott! Smaskar i mig hela skiten.

Till höger: resterna av en TipTop som inhandlades i kvartersbutiken för att avnjutas på en filt i en park i solen. Jag vet faktiskt inte om jag någonsin åt TipTop när den fanns i sortimentet sist, men jag minns i alla fall att den var med på glasskylten i Ainas kiosk, och att den fanns i glassboxen på macken. Kanske var det så att jag åt den en gång i min barndom och bestämde mig för att inte göra om det. Det var i så fall ett mycket klokt barnabeslut. För vad möter mig nu? En mesig vanliljglass med två... hål i. Ingen choklad, ingen jorggubbssylt, förrän långt nedanför rånkanten. Och rånet ska vi inte tala om, segaste jag har ätit tror jag.

Slutsats: Gammalt is the shit.

Inga kommentarer: