söndag 8 april 2007

Ge mig min konst!



Har köpt lite konst på konstbolaget på senaste tiden, och nu har några av tavlorna trillat in. Inte genom min brevlåda tyvärr, utan till den lilla butiken på hörnet, som nu har tagit mina tavlor som gisslan. Var där innan för att försöka hämta ut dem, men tjejen som jobbade hade inte direkt stenkoll på läget. Hon lyckades hitta tre av dem, men hon kunde inte läsa in streckkoderna, så inga tavlor för mig. Får snällt vänta tills gubben som brukar jobba (och som har lite mer koll på läget) är där, och under tiden kommer jag säkert att göra av med pengarna som jag ska betala tavlorna med.

Är ändå ganska stolt över att jag inte blev surtant av det hela, baksmällans gynnande verkan tror jag. Jag kanske borde se till att vara bakfull på bussen till jobbet på morgnarna, eller kanske hela dagen på jobbet förresten, om det nu innebär att jag håller mig lugn. Hmm, kan vara värt att testa.

Inga kommentarer: