måndag 23 april 2007

No more TV

Jag har aldrig i hela mitt liv betalat för kabel-tv. Visst, jag har kollat när det har funnits, men aldrig betalat. Sedan jag flyttade in här i november har jag haft typ 20 kanaler. Vet inte varför, men höll tyst och hoppades på det bästa. Det funkade. Tills idag. Nu: SVT1. SVT2. TV4. Öppna kanalen. Tjohoo!

Det bär mig emot att betala massa pengar i månaden, köpa digitalbox och hålla på bara för att se... skräp. Men ibland är ju skräp ganska trevligt, på samma sätt som godis och pizza, man vet att det är dåligt för en, att man kommer att känna sig svullen och få blodsockerblues (oj, trodde aldrig att jag skulle använda det ordet) efteråt, men det är så sjukt gott för stunden. Ugly Betty. Filip och Fredrik. De fördummar min hjärna och förslappar min kropp men... jag kommer att sakna dem.

Hursomhelst - från och med i dag är det Rapport, Aktuellt och Kobra som gäller. (Och kanske lite House och 24)

Inga kommentarer: