fredag 15 juni 2007

Firmafest


Vad är en festival i Småland jämfört med en firmafest i Rålis? Partytält med discoboll, iPod-stereo kopplad till ett bilbatteri, krispig Genesis (och annan pappamusik) på högsta volym, brännboll, kubb, billigt vin och öl... Allt i sällskap av människor jag endast har en sak gemensamt med: vi råkar jobba ihop.

Efter att ha promenerat en timme dit började jag med att dricka vatten. När jag sedan gick över till vin fick jag kommentaren: "jaha, när du drack vatten så tänkte jag att hon är säkert gravid, höhö". Kallt som satan, blåste och höll på. Det roligaste som hände var när den mest nyanställde höll på att slakta hela sitt brännbollslag genom att - i stället för att slå iväg bollen - lyckades kasta brännbollracket, snuddande nära hela kön efter honom, rakt in i buskarna lååångt bort.

Behöver jag säga att jag inte stannade så länge?

Tillägg: Åh nej, största skämskudden tack, det är någon som har filmat festen (som tur är efter att jag hade gått). Folk (=chefer) dansar i ring och folk (=äldre män) dansar på tok för nära folk (=yngre kvinnor). Shit, va jobbigt, som att se sina föräldrar fulla när man själv är nykter.

Inga kommentarer: