fredag 15 juni 2007

Krapula

När jag var 19 år var jag i Frankrike ett tag, där träffade jag Sara, världens sötaste lilla finlandssvenska. Sara försökte lära mig en del finska (antagligen när jag var på mitt fylle-logiska "jag vill lära mig alla språk i hela världen"-humör). Ett av de få ord som finns kvar i mitt minne idag är krapula. Krapula betyder bakfylla. Så himla bra ord. Bakfylla låter ju lite småmysigt, men krapula: där snackar vi brutalt.

Hursomhelst, bakfull är just hur jag känner mig. Och trött.

Uppdatering: nu är jag nog det tröttaste som går i ett par skor. Har testat följande för att bli av med tröttheten: glass, gå hem från jobbet, promenera i solen, dricka vatten. Inget funkade. Men jag är inte sovtrött, för jag är stirrig samtidigt. Så vad gör man då? Kan ju inte gå ut och sitta där och gäspa konstant...

Inga kommentarer: