tisdag 17 juli 2007

Familjen, Consequences, Juvelen och Nine


Foto: Beatrice Törnros (Familjen, Juvelen) och Pauline Benthede (Consequences, Nine)

Nu blir det åka av. Jag förstår inte att jag blir så onykter förrän långt senare, när jag inser att den enda fasta föda som intagits sedan frukost är några nachos. Mellan dryckerna springer jag rundor och tittar på Familjen, Consequences och Juvelen.

Familjen såg jag som förband på Medis i våras, och förvånades över hur pepp stocksholmspubliken var, och att det var så mycket folk på ett förband. Var det månne de inflyttade skåningarna som höll fortet? Hursomhelst, sedan förstod jag - de är ju grymma. Och 400-500 pers inomhus en solig förkväll i Arvika tycker jag är ett bra facit på uppskattning. De två skånepågarna verkar vara på bra humör, det svänger i lokalen, folk svettas men stannar ändå.

Vidare till Consequences, jag har länge haft en liten crush på Åsa Jacobsson, men det hjälper inte, det här är aptråkigt.

Och så Juvelen. Snacka om one-man-boy-band, flickorna är som tokiga, och det är ju inte utan att man blir lite förälskad själv. Trots falsetten.

Cigaretter inhandlas och röks, finska och norska talas, artister vidtalas hit och dit och komplimanger utdelas. Jag får ett löfte om ett bokmanus som ska skickas till mig för synpunkter, det löftet lär ju knappast infrias. Men kul har vi, vill jag lova.

Springer iväg en stund och kikar på Nine. Så otroligt kul att se några av de snällaste pojkarna man vet spela så arg musik. Bra var de också.

Inga kommentarer: