tisdag 17 juli 2007

[Ingenting]


Foto: Jesper Berg

Vaknar upp strax efter nio av att en telefon ringer, och en av rumskamraterna ilar iväg till sitt tåg. Vi andra segar ett tag, innan det är dags för frukosten (den bästa hotellfrukosten i Sverige). Sedan går de andra och lägger sig ett tag till, medan jag sätter mig på den soliga terassen och surfar ett tag. Folk tittar förbi och pratar lite, tydligen var Weeping Willows och Aerials spelningar något jag missade dagen innan. Med tanke på hur mycket bättre jag mår, jämfört med mina kvidande rumskamrater i det illaluktande hotellrummet, känns det ändå som att det var värt att missa.

Promenixar så småningom iväg mot festivalområdet, via Olssons brygga, för att se [Ingenting]. Jag har ju aldrig sett dem, trots tidigare intentioner, men nu blir det faktiskt av. I det stora tältet. Mycket bra, mycket underhållande, och även om det inte är fullsatt är publiken sjukt peppad, de sjöng "punkdrömmar" innan bandet ens hade gått på. Solen skiner och lite nachos trillar ner i magen.

Inga kommentarer: